Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Γρατσία Κυριακή του Θεοδώρου
Διγενή 18, Τ.Θ. 1211 Κοσκινού 851.05, 

Προς Πρόεδρο της
Ελληνικής Δημοκρατίας κον Παπούλια Κάρολο

Εξοχότατε,

Ονομάζομαι Γρατσία Κυριακή, και είμαι μια τυπική, συντηρητική και νομοταγής νοικοκυρά.
Όπως όλες οι νοικοκυρές προσπαθώ να είμαι καλή στα οικονομικά, δηλαδή στη
διαχείριση των πόρων του σπιτιού μου, σε αντίθεση με όσους τις τελευταίες
δεκαετίες διαχειρίζονται τις κοινές τύχες σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο.
Κύριος στόχος μου είναι να διαχειρίζομαι το λιγοστό (αλλά αρκετό να ικανοποιήσει
τις περιορισμένες απαιτήσεις της οικογένειάς μου) εισόδημά μας ώστε –με την πιο
κάτω προτεραιότητα- :
· Να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μας προς το κράτος (εγώ τις θεωρώ υποχρεώσεις προς το Έθνος)
· Να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις προς τις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας
· Να ικανοποιώ τις βιοτικές ανάγκες της οικογενείας μας (τροφή / ένδυση)
· Να επενδύω για το μέλλον των παιδιών μας (αγορά κατοικίας με δάνειο, σπουδές παιδιών)
· Να αποταμιεύω, προβλέποντας πιθανές «δύσκολες» μέρες
· Αν υπάρχει περίσσευμα (που συνήθως δεν υπάρχει) να ψυχαγωγηθούμε (διακοπές, κινηματογράφος, συναυλία, και πολύ σπάνια καφέ/εστιατόρια)
Δεν ξέρω αν και οι άλλες νοικοκυρές έχουν τις ίδιες προτεραιότητες, αλλά εμείς στην οικογένειά μας έτσι αξιολογούμε την κατάσταση και έτσι πορευόμαστε έως τώρα.
Τα τελευταία έτη λόγω της γνωστής σε όλους οικονομικής στενότητας, που κατά τη
γνώμη μου προέρχεται από την κακή διαχείριση των κρατικών υποθέσεων και όχι
από κακή συμπεριφορά των νοικοκυριών ή των επιχειρήσεων, το διαθέσιμο
εισόδημα για ικανοποίηση των πιο πάνω αναγκών όλο και συμπιέζεται.

Γι αυτό έχω αρχίσει περιστολή, όσο γίνεται αλλά με συνεχή προσπάθεια για ποιο
αποτελεσματικό κόψιμο, των πιο πάνω δαπανών. Η ψυχαγωγία έχει
ελαχιστοποιηθεί, η αποταμίευση είναι πλέον μάλλον αρνητική (οι καταθέσεις
μαζεύονται για να καλύψουν δαπάνες του κοντινού μέλλοντος π.χ. φορολογία,
σπουδές γιού), ήδη αγοράζουμε μικρότερες ποσότητες από φτηνότερα private label
προϊόντα, ανταλλάσουμε ρούχα με άλλες οικογένειες και είμαστε σε προσπάθεια /
πρόγραμμα μείωσης των εξόδων για επικοινωνία / ΔΕΗ / ύδρευση.
 Το μόνο που δεν μπορώ να επηρεάσω είναι οι υποχρεώσεις μου στο έθνος, μέσα από τη φορολογία. Τις δύο δεκαετίες που διαχειρίζομαι τα του οίκου μας, στόχος μου είναι να είμαι απολύτως συνεπής. Εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε ελέγχοντας τη φορολογική συμπεριφορά μας (δηλώσεις /
καταβολές φόρου) ότι και το σύνολο των εισοδημάτων μας δηλώνουμε, αλλά και άμεσα εξοφλούμε τις υποχρεώσεις μας.
Ενδεικτικά, για να έχετε μέγεθος αναφοράς, την τελευταία δεκαετία το σύνολο των φόρων που έχουμε καταβάλει (μόνο φορολογία εισοδήματος, όχι εισφορές ΙΚΑ, τέλη κυκλοφορίας κλπ) φτάνουν τα €49.743,67 δηλαδή θα μπορούσαμε να έχουμε αγοράσει με αυτά ένα μικρό διαμέρισμα,
εξασφαλίζοντας τη στέγαση ενός από τα παιδιά μας.
Δυστυχώς φέτος έχω να αντιμετωπίσω πολλαπλές αυξήσεις των ποσών που θα πρέπει να δαπανηθούν σε ανελαστικές πληρωμές όπως
· Δόσεις δανείου
· Έξοδα σπουδών υιού, που όντας άριστος μαθητής θα σπουδάσει –ανανοίξουν τα Πανεπιστήμια- στην ΑΣΟΕ
· Έκτακτες φορολογίες
Την προηγούμενη εβδομάδα ακούγοντας και από φίλους αλλά και στα μέσα
μαζικής ενημέρωσης για την έκτακτη εισφορά που πληρώνουν αυτές τις μέρες
προέτρεψα το σύζυγό μου να ελέγξει στο διαδίκτυο αν είμαστε κι εμείς υπόχρεοι,
μια και ακόμα δεν έχουμε λάβει σχετικό σημείωμα από τη ΔΥΟ. Τελικά το
χρεωστικό σημείωμα εκδόθηκε 31/08/2011 και καλούμαστε να καταβάλουμε
€966,53 δηλαδή ποσό σημαντικά περισσότερο από το μισθό που λαμβάνω εργαζόμενη για 5 ημέρες εβδομαδιαίως από 7.00πμ έως 16.30μμ.
Είναι προφανές ότι το ποσό αυτό δεν το υπολογίζαμε όταν οργανώναμε τα

οικονομικά της οικογενείας μας, και ότι την κατάσταση δυσκολεύει ότι η

οικογένειά μας μόλις εγκατέστησε παιδί σε άλλη πόλη για σπουδές.

Αυτό όμως που «με έβγαλε από τα ρούχα μου» είναι η είδηση για το πρόσθετο

τέλος ακινήτων, που θα επιβληθεί τις επόμενες εβδομάδες. Ο αξιότιμος κος

Υπουργός Οικονομικών αναγνωρίζει ότι είναι σκληρό και άδικο, αλλά το

περιγράφει ως αναγκαίο. Και όταν ρωτήθηκε – προκλήθηκε για την

αποτελεσματικότητα του μέτρου, ότι δηλαδή το απαιτούμενο ποσό δεν θα μαζευτεί

γιατί αρκετοί δεν καταβάλουν το φόρο που τους αναλογεί, απάντησε ότι έχει λάβει

υπόψη του αυτή την παράμετρο. Και γι αυτό έχει αυξήσει τους συντελεστές ώστε

το επιθυμητό ποσό να συγκεντρωθεί από τους συνήθεις βλάκες, που έως τώρα είναι

συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Καταλαβαίνω ότι, κατ΄ αντιστοιχία, η έκτακτη

εισφορά που καλούμαστε να καταβάλουμε, στόχο έχει να καλύψει την ανικανότητα
είσπραξης των φόρων που κατ΄ έτος βεβαιώνονται (για τα οποία η παροιμιώδης φράση «λεφτά υπάρχουν»).

Έτος Εισόδημα
2011 6.631,92 €
2010 6.709,73 €
2009 6.251,15 €
2008 5.886,50 €
2007 7.912,88 €
2006 5.288,80 €
2005 2.992,62 €
2004 2.803,59 €
2003 2.904,72 €
2002 2.361,76 €
ΣΥΝΟΛΟ =49.743,67 €

Εξοχότατε,


Αξιολογώντας τα πιο πάνω και παραμένοντας νομοταγής, αλλά προσπαθώντας να υπερασπίσω και την οικογένειά μου, αποφάσισα να αλλάξω συμπεριφορά.

Κύριε Πρόεδρε,

Δεν προτίθεμαι να καταβάλω το έκτακτο τέλος, αλλά και κανένα

έκτακτο τέλος που θα επιβληθεί στο μέλλον. Αφού κατά τον αξιότιμο κο

Υπουργό Οικονομικών έχει ληφθεί υπόψη ότι κάποιοι δεν θα

καταβάλουν το ποσό που καλούνται (άδικα κατά τη γνώμη μου) να

πληρώσουν, σας δηλώνω ότι επιθυμώ να είμαι ανάμεσα σε αυτούς που

δεν θα είναι συνεπείς –και για τους οποίους ήδη ληφθεί σχετική πρόνοια

για τη μη είσπραξης των φόρων. Αναμένω μάλιστα η οικογένειά μου

να μην έχει ουδεμία επίπτωση, όπως καμία επίπτωση δεν έχουν έως

τώρα οι υπόλοιποι ασυνεπείς φορολογούμενοι, και ακόμα

περισσότερο όσοι εν γνώσει των κρατικών μηχανισμών

φοροδιαφεύγουν, διαβιούντες πολυτελώς αλλά δηλώνοντας ότι είναι

πένητες.

Στη διάθεσή σας,
Γρατσία Κυριακή
Νοικοκυρά και μητέρα 3 παιδιών

 Υστερόγραφο

Καταλαβαίνω Κύριε Πρόεδρε ότι κι εσείς είστε μέρος του συστήματος που μας έφερε

έως εδώ.

Ελπίζω όμως ότι λόγω της ηλικίας σας (πιθανά νοιάζεστε για την υστεροφημίας σας),

αλλά και του θεσμού τον οποίο υπηρετείτε, έχετε τη διάθεση να ακούσετε τους

προβληματισμούς που τις δύσκολες μέρες που περνάμε απασχολούν τις Ελληνικές

οικογένειες.

Ξέρω ότι είναι υπερβολικό, αλλά περιμένω απάντησή σας, έστω ότι λάβατε υπόψη

σας την επιστολή μου.

Έτσι θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας και να αφουγκράζεστε το λαό μας και να

τονίζετε στους υπόλοιπους πολιτειακούς παράγοντες τα προβλήματα και τα

αδιέξοδα που δημιουργούν οι δικές τους αστοχίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου