Γεννήθηκε σε ένα χωριό της Ορεστιάδας στα μέσα του 2012 και σε λιγότερο από δύο χρόνια αποφάσισε να κατακτήσει τον κόσμο. Ο λόγος γίνεται για την ελληνική απάντηση απέναντι στους μεγάλους και παγκόσμιους κολοσσούς των αναψυκτικών, την GreenCola.
Μία ομάδα τριών ατόμων, αλλά πάνω από όλα ανθρώπων που ξέρουν να ρισκάρουν παίρνουν τη μεγάλη απόφαση. Η ιδέα ξεκινά από τον Στέφανο Οκταποδά, πρώην επικεφαλής θυγατρικών της Cosmote στα Βαλκάνια και τον Περικλή Βενιέρη, πρώην στέλεχος της εταιρίας CocaCola 3Ε και καταλήγει στον γιό του δεύτερου, Γιώργο Βενιέρη.
Με το μαύρο και το πράσινο να κυριαρχούν πάνω στο κλασικό κουτάκι των αναψυκτικών, η Greencola έρχεται να συμπληρώσει κάθε ελληνικό γεύμα. Το σλόγκαν έξυπνο, γρήγορο, με νόημα και μηνύματα: «Ξεcola και διάλεξε Ελληνικά!». Η κατασκευάστρια εταιρεία, πέρα για πέρα ελληνική και λέγεται Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (Ε.Π.Α.Π.). Βρίσκεται στην ακριτική Ορεστιάδα, όμως η ιστορία της μετρά πολλά χρόνια.
Έτσι, οι δημιουργοί της, αποφάσισαν να προχωρήσουν και κέρδισαν μία «ματωμένη»Ελλάδα, αφού το πρώτο της κιόλας κουτάκι πουλήθηκε μέσα στην κορύφωση της κρίσης.
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ.
Μπαίνοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ταξιδεύουμε ως το 1959 -και πάλι στην Ορεστιάδα- για να συναντήσουμε τους πρώτους παραγωγούς αναψυκτικών. ΟιΣτέργιος Αρβανιτίδης, Κωνσταντίνος Αρβανιτίδης, Σταύρος Μπελιάς, Χαράλαμπος Χατζηγιάννης και Αθανάσιος Κατσιμπάνης είναι οι ιδρυτές τηςΕ.Π.Α.Π. με σκοπό τη σωστή αξιοποίηση των καρπών του τόπου τους. Η αρχή έγινε σε τοπικό επίπεδο κερδίζοντας αμέσως την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού και έτσι δεν άργησε η στιγμή της εξάπλωσης.
Το 1980 γίνεται το βήμα που ζητούσαν -τα νέα πια δεδομένα- και δεν είναι άλλο από την ανανέωση των εγκαταστάσεων και τον εκσυγχρονισμό των μηχανών. Έτσι ο μικρός παράδεισος είναι έτοιμος και τρία χρόνια μετά, η cocacola δεν χάνει την ευκαιρία να κλείσει συνεργασία με την εταιρία. Όλα αυτά ως το 2009 που η κρίση φθάνει με άγριες διαθέσεις στην ελληνική αγορά. Η cocacola-και όλα τα αδελφικά της αναψυκτικά-αποχωρούν από το εργοστάσιο βρίσκοντας καταφύγιο τη γειτονική και ξεκάθαρα πιο φθηνή Βουλγαρία.
Η δεύτερη γενιά των ιδρυτών της Ε.Π.Α.Π. στέκεται το ίδιο επάξια στο τιμόνι της διοίκησης και με συνεπιβάτες τους Βενιέρη και Οκταποδά, ξεκινούν το δύσκολο ταξίδι τους. Τον Ιανουάριο του 2010 οι μηχανές της ΕΠΑΠ μπαίνουν ξανά σε λειτουργία. Δημιουργεί τα δικά της αναψυκτικά, τα Sparky, και το ταξίδι ξεκινά από τα ίδια δύσβατα και παράλληλα γνώριμα μονοπάτια που 51 χρόνια πριν έκαναν και πρόγονοί τους, αυτά της Θράκης, αφού η αρχή έγινε και πάλι σε τοπικό επίπεδο.
Έτσι τον Μάιο του 2012, τα ράφια των σούπερ μάρκετ της περιοχής γεμίζουν με τηνGreencola. Ένα προϊόν που περιέχει 0% ζάχαρη, 0% φωσφορικό οξύ, φυσικές αρωματικές ύλες και φυσική πηγή καφεΐνης από πράσινους κόκκους καφέ. Ένα ακόμη στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει είναι η στέβια δίνοντας σε ένα κουτάκι των 330 ml δίνει μόνο 2,1 θερμίδες.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ.
Μία γεύση που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτή που τόσα χρόνια κυριαρχούσε στα σημεία πώλησης της Ελλάδας και δέσποζε στα σπίτια μας, είναι έτοιμη κερδίσει τον κάθε αντίπαλο κάνοντας την πρώτη της δειλή εμφάνιση και στις χώρες του εξωτερικού. Και αν για κάποιους δύσπιστους η εξαγωγή του καθαρού ελληνικού προϊόντος στην Κύπρο δεν είναι δείγμα, οι καταναλωτές της Ισπανίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας, της Αυστραλίας και του Ισραήλ τους τελευταίους μήνες έχουν και μία εναλλακτική απέναντι στους παγκόσμιους κολοσσούς των αντίστοιχων προϊόντων. Τη«γαλανόλευκη» επιλογή ενός πρασινόμαυρου κουτιού.
Μάλιστα στο ελληνικό αναψυκτικό έκανε αναφορά και η ισπανική εφημερίδα ABC με το δημοσίευμα να αναφέρει: «Πρόκειται για μια υγιεινή εναλλακτική λύση και πάνω απ’ όλα είναι ελληνικής εμπνεύσεως». Ο συντάκτης μάλιστα έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στη στέβια, φυτό κάτι που καθιστά το προϊόν κατάλληλο και για διαβητικούς – όπως χαρακτηριστικά τονίζει στο δημοσίευμα με τίτλο «GreenCola: Το αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη που θριαμβεύει στην Ελλάδα».
Παρόμοια και στο Ισραήλ απολαμβάνει την ίδια υποδοχή με τα Μέσα Ενημέρωσης να κάνουν γνωστή την εισαγωγή του ελληνικού προϊόντος.
«ΜΠΛΕ» γεύσεις για κορυφή!
Οι άνθρωποι της ΕΠΑΠ έχουν ήδη ρίξει στο εμπόριο και τα νέα τους δημιουργήματα που συμπληρώνουν τη σειρά και περιέχουν επίσης γλυκαντικά από το φυτό στέβια. Δεν είναι άλλα από την πορτοκαλάδα, τη λεμονάδα, τη λεμονίτα και τη βυσσινάδα με την επωνυμία ΜΠΛΕ. Την ίδια στιγμή το Βέλγιο και η Μέση Ανατολή είναι οι επόμενοι σταθμοί της μοναδικής ελληνικής γεύσης. «Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός πως ένα ελληνικό προϊόν από τα πρώτα του κιόλας δειλά βήματα κατάφερε τόσα πολλά», αναφέρει ο Γιώργος Βενιέρης.
«Πριν καν κλείσει τον πρώτο του χρόνο στην αγορά η Greencola, ζητήθηκε από τις χώρες του εξωτερικού. Εμείς δεν είχαμε τότε ακόμη κανένα πλάνο για την εξαγωγή του. Μετρούσαμε μόλις λίγους μήνες στο εμπόριο, σε τοπικό επίπεδο, και ακόμη λιγότερους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Δεν είχαμε τολμήσει, όμως τόλμησαν άλλοι για εμάς. Τους κέρδισε η γεύση του, τα καλής ποιότητας υλικά του, το ότι ακόμη και ένα αναψυκτικό μπορεί να είναι υγιεινό», συμπληρώνει οκ. Βενιέρης.Κάθε μέρα λοιπόν και ένα άλμα προς την κορυφή από μία χούφτα ανθρώπων που δεν φοβούνται τα δύσκολα, που δεν ξέρουν να χάνουν, που κερδίζουν με σκληρή δουλειά, που δεν παρατούν τα όπλα ακόμη και αν αυτά είναι ένα μικρό κουτάκι αναψυκτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου