Τι κι αν έκλεισε τον προηγούμενο Νοέμβριο τα 85 χρόνια;
Μπορεί ακόμα να ανεβαίνει στη σκηνή και να θέτει σε κίνηση το ακόμα πολύ εύπλαστο και γεμάτο χάρη σώμα της.
Ο λόγος είναι για την κορυφαία χορεύτρια του 20ου αιώνα, Μάγια Πλισέτσκαγια, που δίκαια ονομάστηκε το "ιερό τέρας" του χορού, η οποία στις
14 και 15 Απριλίου θα ανέβει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής στο πλαίσιο ενός γενικότερου αφιερώματος σε εκείνη, αποζημιώνοντας έτσι το ελληνικό κοινό για τις λιγοστές της ως σήμερα εμφανίσεις στη χώρα μας.
Στην αρχή ήταν η κίνηση.
"Λέγεται ότι εν αρχή ήν ο λόγος.
Εγώ σκέφτομαι ότι στην αρχή ήταν η κίνηση.
Γιατί μέσα στην κίνηση εμπεριέχονται τα πάντα και όχι στο λόγο", είναι η δική της κοσμοθεωρία.
Και πώς να μην πιστεύει στη δύναμη της κίνησης, αφού σε αυτήν έχει στηρίξει όλη της τη ζωή.
Αν και ποτέ δεν πρόδωσε το κλασικό μπαλέτο, ωστόσο δεν άντεχε "τη ναφθαλίνη στη σκηνή".
Γι αυτό και στην έως σήμερα πορεία της δοκίμαζε πάντα κάτι καινούργιο.
Χόρεψε πάνω σε λογοτεχνικά αριστουργήματα όπως την "Άννα Καρένινα" του Τολστόι ή στο "Γλάρο" του Τσέχοφ.
Δεν χόρευε μόνο φορώντας πουέντ, αλλά και ξυπόλυτη ή με σανδάλια ή με ψηλά τακούνια και με τη συνοδεία μουσικής τζαζ.
Σε κάθε της μεταμόρφωση ήταν φανταστική. Μεγάλη στιγμή για τις δύο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής είναι η προβολή ταινίας από τη ζωή και τις εμφανίσεις της Μάγια Πλισέτσκαγια, αλλά και το κλείσιμο με την εμφάνισή της στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου θα χορέψει το ειδικά χορογραφημένο γι αυτή από τον Μορίς Μπεζάρ "Ave Maya".
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Παρίσι, όπου πριν από λίγο καιρό είχε πραγματοποιηθεί αυτό το γκαλά, ο Πύργος του Άιφελ είχε "ντυθεί" με ένα μεγάλο πανό που έγραφε "Ave Maya".
Στην παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής, τη Μάγια Πλισέτσκαγια θα τιμήσουν για την προσφορά της στο μπαλέτο μεγάλα αστέρια από συγκροτήματα Μπολσόι, Μαριίνσκι, Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας, Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, Όπερα του Παρισιού, αλλά και το συγκρότημα του Κάρλος Σάουρα.
Δέσποινα Σαββοπούλου.
Μπορεί ακόμα να ανεβαίνει στη σκηνή και να θέτει σε κίνηση το ακόμα πολύ εύπλαστο και γεμάτο χάρη σώμα της.
Ο λόγος είναι για την κορυφαία χορεύτρια του 20ου αιώνα, Μάγια Πλισέτσκαγια, που δίκαια ονομάστηκε το "ιερό τέρας" του χορού, η οποία στις
14 και 15 Απριλίου θα ανέβει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής στο πλαίσιο ενός γενικότερου αφιερώματος σε εκείνη, αποζημιώνοντας έτσι το ελληνικό κοινό για τις λιγοστές της ως σήμερα εμφανίσεις στη χώρα μας.
Στην αρχή ήταν η κίνηση.
"Λέγεται ότι εν αρχή ήν ο λόγος.
Εγώ σκέφτομαι ότι στην αρχή ήταν η κίνηση.
Γιατί μέσα στην κίνηση εμπεριέχονται τα πάντα και όχι στο λόγο", είναι η δική της κοσμοθεωρία.
Και πώς να μην πιστεύει στη δύναμη της κίνησης, αφού σε αυτήν έχει στηρίξει όλη της τη ζωή.
Αν και ποτέ δεν πρόδωσε το κλασικό μπαλέτο, ωστόσο δεν άντεχε "τη ναφθαλίνη στη σκηνή".
Γι αυτό και στην έως σήμερα πορεία της δοκίμαζε πάντα κάτι καινούργιο.
Χόρεψε πάνω σε λογοτεχνικά αριστουργήματα όπως την "Άννα Καρένινα" του Τολστόι ή στο "Γλάρο" του Τσέχοφ.
Δεν χόρευε μόνο φορώντας πουέντ, αλλά και ξυπόλυτη ή με σανδάλια ή με ψηλά τακούνια και με τη συνοδεία μουσικής τζαζ.
Σε κάθε της μεταμόρφωση ήταν φανταστική. Μεγάλη στιγμή για τις δύο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής είναι η προβολή ταινίας από τη ζωή και τις εμφανίσεις της Μάγια Πλισέτσκαγια, αλλά και το κλείσιμο με την εμφάνισή της στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου θα χορέψει το ειδικά χορογραφημένο γι αυτή από τον Μορίς Μπεζάρ "Ave Maya".
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Παρίσι, όπου πριν από λίγο καιρό είχε πραγματοποιηθεί αυτό το γκαλά, ο Πύργος του Άιφελ είχε "ντυθεί" με ένα μεγάλο πανό που έγραφε "Ave Maya".
Στην παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής, τη Μάγια Πλισέτσκαγια θα τιμήσουν για την προσφορά της στο μπαλέτο μεγάλα αστέρια από συγκροτήματα Μπολσόι, Μαριίνσκι, Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας, Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, Όπερα του Παρισιού, αλλά και το συγκρότημα του Κάρλος Σάουρα.
Δέσποινα Σαββοπούλου.
Read more: http://www.i-diadromi.com/2011/04/blog-post_6204.html#ixzz1JDoabNyN
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου